Föreningen

Föreningen bildades den 22 augusti 1983. Vår målsättning är att erbjuda träning till alla - oavsett funktionsnedsättning, ålder, kön och vilken nivå man önskar idrotta på. Kanske bara för motions skull, tävla eller rent av elitsatsa - vilket som, ska du ha möjlighet göra hos oss.

- Utöver våra sektioner har vi ett flertal olika motionsgrupper.

Genom regelbunden träning kan vi bereda personer med funktionsnedsättning möjlighet till en meningsfull fritidssysselsättning som också bidrar till att förbättra individens kondition, balans, koordination, rullstolsteknik mm. och även stärka självförtroende och öka samhörighetskänslan.

Föreningen kan redovisa representation på landslagsnivå och har tagit många internationella medaljer vid Paralympics, världs- och europamästerskap samt svenska mästerskap.

Men som sagt, det viktigaste är inte internationella medaljer utan att alla ska nå ett välbefinnande utifrån sina egna förutsättningar!

Är du nyfiken på föreningens historia? Mer info finns här!

För närvarande har vi sex sektioner i föreningen:

Boccia

Taktikspel som spelas i lag och individuellt, personer med svåra funktionsnedsättningar kan spela med hjälp av en ränna.

Bordtennis

Kan spelas både sittande och stående.

Goalball

Lagidrott för dig med en synnedsättning.

Mattcurling

Taktik- och precisionsport. Spelas inomhus på nålfiltsmatta.

Rullstolsrugby

Tuff kontaktsport.

Ungdomssektionen

för barn och ungdomar med rörelsenedsättning 7-20 år, innebandy och Bee Active Weekend, social verksamhet från 18 år.

GDPR

Inom idrottsrörelsen behandlar vi en stor mängd personuppgifter. De används bland annat till att hålla ordning i medlemsregister, fördela ekonomiska stöd eller arrangera tävlingar.

Det finns särskilda regler för hur personuppgifter ska hanteras på ett tryggt och säkert sätt. Den 25 maj 2018 kommer den nuvarande Personuppgiftslagen (PUL) ersättas av den nya Dataskyddsförordningen (GDPR), vilket gör att kraven förändras något.

Med anledning av dessa förändringar har vi kompletterat medlemsvillkoren med en integritetspolicy. Den beskriver mer utförligt hur och varför vi sparar dina personuppgiftersamt vilka rättigheter du har. Du har bl.a. rätt till ett registerutdrag avseende föreningens behandling av dina personuppgifter. Du har även rätt att återkalla samtycket till behandling av vissa personuppgifter.

Du behöver inte göra någonting men vill du läsa mer om vår integritetspolicy så hittar du den här nedan.

Du kan även kontakta kansliet för en papperskopia.

Våra Sponsorer